ارتودنسی ثابت و ناگفته های آن
نوشته شده توسط : نت ابزار

هر آنچه درمورد ارتودنسی می‌دانید را کنار بگذارید، قصد داریم تا درمورد یکی از اصلی ترین روش های ارتودنسی دندان با شما صحبت کنیم؛ ارتودنسی ثابت. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار جامعی را در زمینه ارتودنسی ثابت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا ناتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت به این دلیل به اسم معروف است که بیمار توانایی برداشتن آن را از دهان ندارد. ارتودنسی ثابت دارای اجزائی به صورت نگینی است که بر روی دندان چسبیده اند و به صورت ثابت به هم وصل اند. اسم این نگین ها براکت نامیده می شود.

بیمار در طول مدت زمان ارتودنسی ثابت، نباید میوه های هسته دار و غذا های سفت مانند ته دیگ، بلال، زیتون و غیره میل کند ولی اگر بیمار غذا ها و میوه های سفت و هسته دار استفاده بکند، در این صورت براکت ها از دندان ها جدا می شوند که این امر موجب می شود برای بیمار براکت جدیدی چسبانده شود که این کار باعث طولانی تر شدن مدت زمان درمان بیمار می شود و نیز منجر به صدمه دیدن دندان هم می گردد.

هدف از ارتودنسی ثابت

هدف ارتودنسی ثابت، حرکت دادن دندان ها در جا و فضای مناسب و تنظیم و مرتب کردن دندان های شلوغ و از بین بردن فاصله بین دندان ها و تنظیم دندان های نامرتب و کج در جای خود است .

همه چیز را در مورد ارتودنسی ژنژیوکتومی بدانید.

وقتی که براکت ها روی دندان قرار می‌گیرند، یک سیم از میان آنها رد می شود و نیز دارای کش هایی است که این کش ها نازک هستند و در هر جلسه عوض می شوند ولی براکت ها تا تمام شدن دوره درمانی تعویض نمی شوند.

در برخی از موارد نیاز هست که دندان فرد کشیده شود که این کار بر اساس نوع دندان و شدت ناهنجاری و سن فرد بیمار و…صورت می گیرد.معمولا دندان های آسیایی کوچک فک های بالا و پایین را می کشند و طبق قانون، هیچ وقت نباید دندان های نیش کشیده شوند حتی اگر دندان کاملا بیرون یا در دهان نهفته باشد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی به دو دسته ثابت و محرک تقسیم بندی می شود. ارتودنسی ثابت برای فک ها و دندان هایی که دارای ناهنجاری های بیشتری می باشند به کار می رود و در دهان ثابت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ارتودنسی دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بریس اینگوال یا همان بریس معمولی، روی کفو دندان های جلویی قرار می گیرد که راحت قابل مشاهده و رویت است.

بریس فلزی هم بیشتر برای قرار دادن مرتب دندان ها روی هم استفاده می شود تا آنها را روی هم تراز کند و از سه قسمت براکت، سیم و بند تشکیل شده است.

یکی از جدیدترین دستگاه های ارتودنسی، بریس دیمون است که دارای هواداران خاص است. این نوع ارتودنسی می تواند سرامیکی و یا فلزی باشد. یکی از فواید این بریس این است که کار زود تر انجام می شود؛ یعنی سرعت درمان و جابه جایی دندان ها بیشتر می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ثابت در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: